Besøk gjerne våre nye nettsider på kfuk-kfum.no

Barnefestival Østlandet 2021

Barnefestival Østlandet 2021

Barnefestivalen arrangeres i år i Lommedalen kirke 23.-24. oktober. Dette blir to dager fylt med show, globalløp, mat, disco, leker, kiosk, hoppeslott, sport, eksperimenter, sprayboks-maling av t-skjorter, hobbyaktiviteter, klimabrøl, sang, dans og mye mer!

Barnefestivalen er for alle barn. De som går i 2.-7. klasse inviteres til å overnatte. Yngre barn (opp til og med 1.klasse) er velkommen til å delta på show og aktiviteter frem til og med middag på lørdag.

Praktisk

Festivalen starter lørdag med registrering fra kl. 11-12, og vi avslutter på søndag etter gudstjeneste i Lommedalen kirke. Overnatting skjer i klasserom på Mølladammen skole, ca. 250 meter unna Lommedalen kirke. 

Det må være minst en voksenleder per åtte barn. Er du ikke med i en gruppe (f.eks. et barnekor eller en tweensklubb) kan du komme sammen med egne barn, men vi oppfordrer til å ta kontakt med din menighet og høre om flere vil være med.

Pris og påmelding

Medlemspris med overnatting: 650 kr // Ikke-medlem: 900 kr 
Medlemspris uten overnatting: 350 kr // Ikke-medlem: 550 kr
Voksenleder: 300 kr

Inkludert i prisen er de fleste måltider (barna tar med matpakke til lunsj lørdag), show, aktiviteter og overnatting. For barn som overnatter inkluderer prisen også 50 kr til å handle i kiosken for. Det betyr at barna ikke skal ta med lommepenger, men får utdelt 30 "festivalpenger" som de kan handle i kiosken for.

Påmeldingsfristen er 15. oktober.

Støtte et annet barns deltakelse eller behov for redusert pris?

Vi ønsker å teste ut en ny måte å legge opp påmeldingen til arrangementet på. Derfor er det i år mulig å enten støtte et annet barns deltakelse eller å selv velge redusert pris. I påmeldingen finner du tre nedtrekksmenyer:

  • Har du mulighet til å støtte et annet barns deltakelse?
    (Her kan du velge å støtte et, to eller tre barn, eller deler av et barns deltakelse. Dette kommer i tillegg til prisen for deltakelse, og er et viktig bidrag for å gjøre barnefestivalen tilgjengelig for alle barn uavhengig av økonomisk situasjon.)

  • Behov for redusert pris
    (Her kan du velge å redusere prisen du skal betale med 50, 100, 200, 300, 400, 500 eller 600 kr.)

  • Behov for gratis deltakelse
    (Her kan du velge gratis deltakelse. Prisen blir da kr 0 for festival.)

Håpet fra oss som arrangører er at det skal bli enklere å få redusert pris for de av oss som har behov for det, og at de av oss som har mulighet til å støtte et annet barn kan få muligheten til det. På denne måten får vi med alle barn uavhengig av økonomisk situasjon. Takk for at du støtter om du har mulighet!

Smitteverntiltak

Det skal være trygt å delta på arrangement hos oss! Vi følger myndighetenes retningslinjer for smittevern, blant annet hva gjelder maks antall deltakere, godt renhold, god tilrettelegging for håndvask og trygg matservering. Personer som er eller kan være smittet av korona skal ikke delta på barnefestivalen.

Vi vil følge den lokale smittesituasjonen tett, og vil justere programmet ved behov for å unngå kontakt med barn utover egen gruppe. 

Program

Lørdag:
11.00 Registrering
12.15 Åpningsshow
13.00 Myldretorg
15.00 Globalløp
16:30 Middag (barn yngre enn 2.klasse drar hjem etter middag)
17.30 Kiosk
18.00 Kampkveld
19:30 Kveldsmat
20.00 Disco 5.-7.klasse
20.00 Kveldssamling 2.-4.klasse
21.15 Kveldssamling 5.-7.klasse
22.00 Ro på skolen

Søndag:
07.45 Vekking og pakke soveposen/sekkene
08.15 Frokost
09.00 Morgensamling
09.30 Gudstjenesteforberedelser (sette ut stoler, øve på sanger, preken++)
10.00 Aktivitet og lek
11.00 Gudstjeneste
12.00 Kirkekaffe
12.30 Hjem

(Endringer i programmet vil forekomme)

Globalløp
På lørdag vil det gjennomføres et globalløp. Her kan barna løpe, gå, hinke, krype eller gjøre noe annet kreativt. Løypa er 500 meter, og går i en runde rundt skolen. Løpet vil vare i 30 minutter.

Deltakerne kan på forhånd samle inn sponsorer som gir et beløp pr.runde eller et fast beløp som blir det samme uavhengig av runder barnet løper. Alle påmeldte til barnefestivalenl vil få en sms med sponsor-registrering i forkant av festivalen. Sponsorene registreres med navn og telefonnummer, og sponsorenes innbetaling skjer i etterkant av løpet via vipps eller nettbank gjennom link i sms. Etter tilbakemeldinger på at dette var litt vanskelig å få til i fjor kommer det bedre informasjon om dette når festivalen nærmer seg. :)

Det vil være fargepulver på globalløpet. Det blir en egen bane for de som ønsker å få pulver på seg, og en for de som ikke vil. Fargepulveret skal i teorien gå av i vask, men vi anbefaler likevel å ta på klær det ikke er så veldig farlig med.

Mat og kiosk
Det vil bli servert middag og kveldsmat på lørdag, samt frokost og kirkekaffe på søndag. Alle må ta matpakke til lunsj på lørdag. 

Etter middag blir det kiosk for de eldste barna som overnatter (fra 2. klasse og oppover). Alle barna får 30 "festivalpenger" å handle for i kiosken. Barna skal ikke ta med lommepenger.

Tilgjengelighet og tilrettelegging

De fleste rommene i kirken og på skolen har trinnfri adgang. Heisen i kirken er dessverre under oppussing, og vi vet ikke om denne blir ferdig innen barnefestivalen. Ved behov for trinnfri adgang, gi beskjed så legger vi til rette for at programposter barnet skal delta på legges til rom tilgjengelig for rullestol etc.

Behov for ledsager, trinnfri adgang, informasjon og hørsel- eller synsnedsettelse, sosiale utfordringer eller lignende arrangør bør vite om for best mulig tilrettelegging fylles ut i feltet "Viktige opplysninger om deltaker" i påmeldingen. Ledsager får gratis deltakelse. 

Husk også å gi beskjed (i samme felt) om allergier, matrestriktsjoner, sykdommer eller andre hensyn som vi bør vite om, både hos barna og lederne. 

Har du spørsmål?

Ta kontakt med Kamilla Rød Slettene på e-post kamilla.slettene@kfuk-kfum.no