Besøk gjerne våre nye nettsider på kfuk-kfum.no

KFUK-KFUM Bjørgvin: Barne- og tweenshelg 2021

KFUK-KFUM Bjørgvin: Barne- og tweenshelg 2021

Velkommen til barne- og tweenshelg, en leir for barn i 1.-8.klasse. Her blir det en helg fylt med god stemning, nye venner, fellesskap, leker, aktivitetsgrupper, gudstjeneste, felleskor og globalaksjon. Tweens som ønsker det kan også overnatte til søndag. Bli med på høstens kjekkeste helg!


Vi legger bak oss over et år med store begrensinger i aktiviteter og arrangementer, vi har savnet å være på leir sammen, synge sammen, leke sammen og få være en del av et fellesskap der vi får nye venner og ha det gøy sammen! 

Vi håper at alt dette er noe vi får til på leirhelgen i oktober. 


Målgruppe

Barn som går i 1.-8.klasse, som er med i barne- eller tweenskor/-gruppe, enten i KFUK-KFUM, menighet eller annen organisasjon. 

Ønsker du å delta, men er ikke med i en gruppe som skal delta? Ta kontakt med oss, så finner vi en løsning sammen. 


Program

Det blir et variert program, både med fellesaktiviteter men også rom for å slappe av og ha det gøy sammen med nye venner. Det blir både aktivitetsgrupper der vi jobber med gudstjenesteforberedelser, globalløype med ulike utfordringer, felleskor der vi øver på noen felles sanger til gudstjenesten, men og myldretid med tid til å være sammen, leke, spille spill og ha det gøy.  På lørdagskvelden blir det i tillegg eget opplegg for 5.-8.klassingene med blant annet kampkveld.

Tema for helga er fellesskap og vi vil ha fokus på å være sammen og bygge fellesskap. Fellesskapene våre har kanskje endret seg i løpet av 1,5 år med pandemi og unntakstilstander. Vi trenger å være sammen og kjenne på hvor godt fellesskap er. 

Oppmøte lørdag 23.oktober klokken 10:30. Mer detaljert informasjon kommer. 

På søndag er vi ferdig når kirkenkaffen etter gudstjenesten er over, ca. klokken 13. 

Et mer detaljert program finnes her

Vi ønsker at fellesprogrammet skal være mobilfri sone. Ledere får selvfølgelig ha mobil tilgjengelig ved behov, og kan også passe på mobilen for sine deltakere.

Informasjonsnettside med informasjon til foreldre, ledere og frivillige finnes her:


LOKALER

Helgen arrangeres i en kirke i Bergens området. Vi kommer snarlig med mer informasjon. 

Kirken har noen egne parkeringsplasser, ta kontakt hvis dere har behov for parkering gjennom helgen. 


Aktivitetsgrupper

Deler av lørdagen skal vi jobbe i aktivitetsbaserte grupper. Aktivitetsgruppene vil være en del av gudstjenesteverksted der vi jobber med ulike former for forberedelse av innslag til gudstjenesten som er på søndagsformiddag. 

I påmeldingen ber vi om at det legges inn første-, andre- og tredjevalg for aktivitetsgrupper. 

Barna kan velge mellom følgende aktiviteter:

  • Baking 
  • Dans 
  • Dekor/ kreativ 
  • Drama 
  • Foto 
  • Minikor/ forsanger 
  • Vertskap/ medliturg


Overnatting

Det blir overnatting for tweens som ønsker det, så fremt Covid-19 smittevernstiltak tillater det. Husk å krysse av i påmeldingen for overnatting. Det er kun de som er påmelding overnatting, som kan overnatte. Overnattingen vil være i kirken.

Hvis det er behov for at noen av de som under tweensalder også overnatter, f.eks. på grunn av reisevei, ta kontakt med oss for en prat, så finner vi en løsning sammen.


Gudstjeneste

 Vi avslutter helgen med gudstjeneste søndagen kl.11:00. Her er foreldre og søsken hjertelig velkommen.  

På grunn av Covid-19 er kan det være plassbegrensninger på hvor mange vi kan være samlet til gudstjeneste. Vi sender ut informasjon om eventuelt behov for forhåndsregistrering noen dager i forveien. 

Under gudstjenesten opptrer felleskoret med noen sanger og vi viser fremt alt vi har jobbet med i gudstjenesteverkstedet. 

Helgen avsluttes med kirkekaffe.


Påmelding og deltakeravgift

Påmelding gjøres i KFUK-KFUM Connect (se blå knapp til høyre). Her melder grupperleder på alle sine deltakere og ledere. 

Grupper som er medlem av KFUK-KFUM bruker den ordinære gruppepåmeldingsfunksjonen i Connect. 

Grupper som ikke er medlemmer av KFUK-KFUM bruker «meld på deg selv/andre»-funksjonen. Her kan en voksen melde på alle barn og medfølgende voksne som reiser i samme reisefølge. 

Pr. 8. barn skal det være med 1 voksenleder/ forelder som har ansvar for oppfølging av barna og er tilstede.


Påmeldingsfrist for å få tidligrabatt er 1.oktober, og siste frist for påmelding er 8.oktober. 

Deltakeravgiften økter med 100 pr person etter 1.oktober.  

Deltakeravgift barn: 350/ 500 kr (medlem/ikke-medlem) 

Deltakeravgift tweens: 500/ 650 kr (medlem/ikke-medlem) 

Deltakeravgift ledere og medfølgende voksne: 

Kun gruppevis påmelding. 

50% avmeldingsgebyr ved avmelding etter 1/10. Ingen refusjon av deltakeravgift ved avmelding etter 10/10, så fremt ikke legeerklæring fremvises. 

Betaling: Det sendes samlet giro for gruppen til reisefølgeansvarlig/påmeldingsansvarlig. Giro sendes når påmeldingsfristen har gått ut. 

Økonomi skal ikke være til hinder for deltakelse hos oss. Les mer om KFUK-KFUM deltakerfond her.


Praktiske oppgaver/ Foreldrehjelp

Vi har med oss mange flinke frivillige ledere som har ansvar for de ulike programpostene, men vi håper også at de lederne/foreldrene som er med gruppen sin gjennom helgen kan hjelpe til med praktiske oppgaver der det er behov, som f.eks. måltidsavvikling. 

Foreldrehjelp meldes inn sammen med påmelding.


Pakkeliste

  • Innesko (både lørdag og søndag) 
  • Drikkeflaske (merkes tydelig med navn) 
  • Klær som passer til tildelt aktivitetsgruppe 
  • Svart underdel og overdel i valgfri farge til gudstjeneste søndag (gjerne gruppens t-skjorte eller genser hvis dere har egne profilklær)
  • Utstyr/ klær til aktivitetsgruppe (mer informasjon om dette kommer i informasjonsskriv som sendes ut etter påmeldingsfristen har gått ut)

De som skal overnatte må i tillegg ta med:

  • Sovepose
  • Liggeunderlag/ luftmadrass
  • Pute
  • Pysjamas
  • Klær til bruk gjennom helgen
  • Toalettsaker


Smittevern Covid-19

Vi ønsker å skape åpne og trygge tilbud for unge også under korona-pandemien!  Vi følger myndighetenes retningslinjer for smittevern som til enhver tid er gjeldende. 

 Vi ber også om at ledere, medarbeidere, foreldre/foresatte og deltakere gjør seg kjent med hva som er myndighetenes gjeldende retningslinjer. 

Vi fører oppmøtelister med kontaktinformasjon til alle deltakere og ledere slik at vi kan bistå myndighetene ved en eventuell smittesporingssituasjon.

Ledere og medarbeidere vil motta utfyllende informasjon om hvilke retningslinjer vi forholder oss til.  

Vi følger råd og veiledninger for aktiviteter for barn og unge fra Folkehelseinstituttet. Les mer her.


Tilretteleggingsbehov

Husk å gi oss beskjed ved påmelding om allergier, matrestriktsjoner, sykdommer eller andre hensyn som vi bør vite om, både hos barna og lederne. 

På den måten kan vi tilrettelegge på best mulig måte. 

Husk å sjekke at barnet ditt inngår i familiens reiseforsikring.


Bilder og filming 

Det vil kunne bli tatt bilder og filmet gjennom helgen. 

Noe av dette kan i ettertid bli brukt i kretsens informasjonsarbeid. 

Vi kommer kun til å publisere gruppebilder. Bilder av enkeltpersoner publiseres kun etter tillatelse. 

Ønsker du å reservere ditt barn fra å bli tatt bilder av/filmet, fyll ut dette skjemaet

Skjemaet må være sendt inn senest 21.oktober. 


Kontaktinformasjon til arrangør 

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med KFUK-KFUM Bjørgvin krets ved daglig leder Alice J. Vatnehol 

alice@kfuk-kfum.no eller mobil: 98667869.


FØLG OSS GJERNE PÅ SOSIALE MEDIA 

Facebook: Bjørgvin KFUK-KFUM 

Instagram: kfukkfum_bjorgvin


Brosjyre til nedlasting 

Barne-og tweenshelg 2021 web.pdf


Filer for nedlasting