Vinterfestival 2021 KFUK-KFUM Bjørgvin

Vinterfestival 2021 KFUK-KFUM Bjørgvin

KFUK-KFUM Bjørgvin inviterer igjen til Vinterfestival! Pga covid-19 blir det dagsfestival. Dagen blir fullspekket med scenesprell, globalaksjon, show, kristen forkynnelse, aktiviteter, nye venner, sang og musikk! Ta med deg selv, gruppa di og venner og bli med på en super festivaldag!


På grunn av den pågående koronapandemien blir Vinterfestivalen 2021 arrangert som et dagsarrangement i  Bergensområdet. Ved å gjøre festivalen til et dagsarrangement og i Bergensområdet der de fleste av de potensielle deltakerne bor, håper vi å gjøre sannsynligheten større for at vi skal kunne gjennomføre som planlagt.

Informasjonen i denne artikkelen tar forbehold om at det vil være mulig å gjennomføre Vinterfestivalen 2021 som et fysisk arrangement.  
Hvis Covid-19-smittesituasjonen og gjeldende retningslinjer for arrangement ikke muliggjør fysisk festival, vil festivalen bli digital. 

PROGRAM

Rammeprogrammet ser slik ut:

08:45-09:45 Registrering 

10:00-10:45 Åpningsshow 

11:00-12:30 Aktivitetsbolk 1 

12:30-14:00 Lunsj 

14:00-15:30 Aktivitetsbolk 2 

15:30-17:00 Globalaksjon 

17:00-19:30 Middag 

19:30-21:30 Festivalavslutning m/andakt 

21:30-22:00 God natt og vel hjem!


INFORMASJONSSKRIV FOR GRUPPELEDERE

Last ned Informasjonsskriv til ledere her: kommer !

Husk infomøte for gruppeledere tirsdag 26. januar 2021 kl.18:00. Møtet gjennomføres digitalt. Innkalling kommer i starten av januar. 


Påmelding, festivalpass og betaling

Påmeldingen åpner 25.november og skjer i KFUK-KFUM Connect. 

Ansvarlig voksenleder/påmeldingsansvarlig melder på sine deltakere - bruk den blå påmeldingsknappen som du ser til høyre i skjermbildet. 

Dersom du ikke har en gruppe å reise med, ta kontakt med KFUK-KFUM Bjørgvin på facebook, e-post eller sms.

Både deltakere, ledere og lederkursdeltakere skal meldes på innen den oppgitte påmeldingsfristen.  

Tidligfrist for påmelding er 31.desember 2020. Etter dette blir festivalpasset 100 kr. dyrere. 

Siste frist for påmelding er 25. januar 2021.


Det blir ikke arrangert fellesreise til/fra festivalen i år. Den enkelte gruppe/ deltaker er selv ansvarlig for å organisere reise til/fra arrangementet. Vi oppfordrer alle til å følge FHI og lokale myndigheters til enhver tid gjeldende anbefalinger for innenlandsreiser og kollektivtransport.


Avmelding

Ved avmelding før 25. januar 2021 belastes 50% av deltakeravgiften. 

 Ved avmelding etter 25. januar vil deltakeravgift kun refunderes ved fremvisning av legeerklæring.


FESTIVALPASSPRISER

MEDLEMMER I KFUK-KFUM: 

Festivalpass for deltakere med medlemskap i KFUK-KFUM koster 550 kr til og med 31.desember 2020 .  Fra og med 1.januar 2021 er prisen 650 kr. 

Ledere over 18 år: Det gis lederpris til en leder over 18 år pr. 8 deltakere. 

Deltakeravgift for ledere som er medlemmer er 300 kr. Fra og med 1.januar 2021 er prisen 400 kr. 

Ledere som ikke er medlemmer er KFUK-KFUM betaler 450 kr. (550 kr. ved påmelding fra og med 1.januar 2021).

Reise kommer i tillegg og betales av den enkelte. Dette gjelder både for deltakere og ledere. 


IKKE-MEDLEMMER: 

Festivalpass for deltakere som ikke er medlemmer i KFUK-KFUM koster 800 kr. til og med 31.desember. Fra og med 1.januar 2021 er prisen 900 kr. 

Reise kommer i tillegg og betales av den enkelte. Dette gjelder både for deltakere og ledere.


MELD DEG INN I KFUK-KFUM 

Meld deg inn ved å trykke her (du meldes da inn som direktemedlem i KFUK-KFUM Bjørgvin krets) og få alle våre arrangementer til medlemspris og andre medlemsfordeler. Hvis du ønsker at medlemskapet skal knyttes til en lokal gruppe (f.eks Ten Sing, klubb eller konfirmantarbeid) finner du informasjon om gruppene våre og kontaktinformasjon til ansvarlig voksenleder ved å trykke her.

Les mer om medlemskapsfordeler her. 


BETALING FOR FESTIVALEN 

Ansvarlig voksenleder er ansvarlig for betaling, og vil etter påmeldingsfristen, men i forkant av festivalen, få tilsendt en samlegiro for sin gruppe som betales samlet inn til KFUK-KFUM Bjørgvin. På giroen vil det være spesifisert hvilke produkter den enkelte deltaker og leder belastes for. Giro blir sendt ut på sms og e-post etter påmeldingsfristen har gått ut. Vi ber om at giroen er betalt inn til oss før arrangementsstart.  


FAKTURAADRESSE 

Dersom gruppen/menigheten har egen faktureringsadresse/fakturamottak som gjør at giro skal sendes direkte til regnskapsfører/økonomiansvarlig, ber vi om at dette blir informert om ved påmelding. Da vil giro gå direkte til fakturamottaker, og ikke som sms og e-post til ansvarlig voksenleder. 


KFUK-KFUM DELTAKERFOND 

Økonomi skal ikke være et hinder for deltakelse hos oss. 

Les mer om vårt deltakerfond her


AKTIVITETSGRUPPER

I år tilbyr vi ulike aktiviteter som deltakerne melder seg på. Hver deltaker vil kunne delta på to ulike aktiviteter, da det er to bolker med aktiviteter. Dersom noen ønsker å delta på samme aktivitetsgruppe to ganger, vil det være mulig ved å melde seg på samme aktivitet i begge aktivitetsbolkene. Aktivitetsgruppene har begrenset med antall plasser både pga av aktivitetens egenart og smittevernregler. Det er første-mann-til-mølla som gjelder ved påmelding. Hvis en aktivitet kommer opp som fulltegnet, vil det ikke være mulig å melde seg på denne. Da må det legges inn et annet aktivitetsvalg.


Kirke-kino

Dette er aktiviteten for deg som vil synke godt ned i stolen, og fordype deg i en god historie. Vi kjører kino i kirkerommet, så her er det bare å finne frem popcornet. Kanskje blir det en god gammeldags disneyklassiker? Eller blir det musikal og allsang for alle pengene? Det er uansett bare å glede seg til halvannen time med underholdning.


Sporty 

Sporty er aktiviteten for deg som kjenner på lysten til å bevege deg og være aktiv. Her skal vi ha det gøy sammen. Her blir det sportsleker, og kanskje finner vi frem en ball eller to, og setter i gang noen uformelle konkurranser. 


Plogging- mosjon med mening

Ønsker du å gjøre en skikkelig innsats for miljøet, og samtidig få deg en liten tur ut? Denne aktiviteten bygger på konseptet «plogging». Her tar vi på oss hansker, finner frem en pose, og går ut på tur i nærområdet. Sammen plukker vi opp alt av boss vi finner på vår vei. 


Minikor

Får du bare ikke nok av synging på korøvelser, skole eller hjemme i dusjen? I minikor samles mange sangglade ungdommer og øver sammen inn en låt. Hvem vet, kanskje får man til og med en ekstra mulighet til å opptre på vår fantastiske Vinterfestivalscene? 


Hobby og kreativ

Kjenner du kreativiteten boble i fingrene? Kanskje du egentlig lengter etter en mulighet til å sette deg ned med et glass saft, noe å pusle med og bare snakke løst og fast med kjente og ukjente? Da er hobby og kreativ aktiviteten for deg. Ta med deg det du liker å holde på med, om det så er origami, et strikketøy, broderi eller en tegnebok. Her er rom for alle rolige innendørsaktiviteter. Vinterfestivalen stiller også med noen aktiviteter man kan holde på med, så her er det rom for alle.


GLOBALAKSJON 

Tradisjonen tro blir det globalaksjon. 

Mer informasjon kommer om hvilket land og prosjekt som det samles inn penger til.

Det jobbes med å lage et godt opplegg for hvordan globalaksjonen kan gjennomføres både på en engasjerende og gøy, men også smittevernsmessig trygg måte. 

Det kommer mer informasjon her så snart vi har dette på plass. 


GRUPPEopptredener lørdagskveld 

Det blir også i år mulighet for opptredener under kveldsshowet. Her kan gruppene opptre med kor, dans eller annet ønsket innslag. Vi oppfordrer gruppene til å gå sammen to og to. Hvis en opptreden vil bestå av mer enn 20 personer til sammen, må dette meldes inn til oss så snart som mulig pga smittevernhensyn og praktisk planlegging av gjennomføringen. 

Frist for å melde inn opptredener er 10.januar 2021. Grupper som ikke har meldt inn sine ønsker innen denne datoen, kan ikke regne med å få mulighet til å opptre. 


Pakkeliste

  • Klær som er tilpasset aktivitetsgruppene du er påmeldt
  • Utstyr til aktivitetsgrupper
  • Treningstøy og evt. kostymer til globalaksjon
  • Evt. kostymer til koropptreden
  • Drikkeflaske
  • Matboks
  • Kopp, fat og bestikk til måltider
  • Liten ryggsekk/ veske til å oppbevare eiendelene dine i 


COVID-19 SMITTEVERN 

Det skal være trygt å delta på arrangement hos oss! 

Vi følger nasjonale og lokale myndigheters retningslinjer for smittevern som til enhver tid er gjeldende. Vi ber også om at ledere, medarbeidere, foreldre/foresatte og deltakere gjør seg kjent med hva som er myndighetenes gjeldende retningslinjer. 

Ledere og medarbeidere vil i forkant av arrangementet motta utfyllende informasjon om hvilke retningslinjer vi forholder oss til. 

I forkant av arrangementet vil alle deltakere, ledere og medarbeidere motta et egenerklæringsskjema som fylles ut på forhånd. Dette vil ansvarlig voksenleder få mer informasjon om i etterkant av påmeldingsfristen. 

Vi baserer oss spesielt på LNU og Frivillighet Norge sin veileder for aktiviteter i tillegg til Folkehelseinstituttets veileder for Arrangementer, samlinger og aktiviteter. 


POLITIATTEST OG EGENERKLÆRING 

Alle ledere for grupper/menigheter og medarbeidere må fremvise gyldig politiattest og undertegne KFUK-KFUMs egenerklæring. 

Daglig leder i KFUK-KFUM Bjørgvin tar kontakt med de dette gjelder og informerer om hvordan man går frem for å søke om politiattest i forbindelse med deltakelse som leder eller medarbeider på Vinterfestivalen. 

Du kan lese mer om KFUK-KFUMs retningslinjer og rutiner for politiattest og egenerklæring her 


KONTAKTINFORMASJON TIL ARRANGØR

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med kretskontoret ved daglig leder Alice J. Vatnehol 

Telefon: 55606070/ 98667869 

E-post: alice@kfuk-kfum.no 

Web: www.kfuk-kfum.no/bjorgvin 


FØLG OSS GJERNE PÅ SOSIALE MEDIA 

Facebook: Bjørgvin KFUK-KFUM 

Instagram: kfukkfum_bjorgvin